Buku PhD

Wednesday, September 23, 2015

tips untuk beginner

Hari ini saya nak kongsikan sedikit tips tentang apa yang perlu kita buat untuk stay updated di dalam bidang penulisan thesis.

Semenjak bulan pertama saya masuk bidang pengajian phd ni, saya dah subsribe to Google scholar. Saya melanggan dengan menngunakan kata kunci (keyword) yang berkaitan dengan bidang penyelidikan saya.

Cara nak melanggan ni, mudah sahaja, and taip google scholar, dan cuba cari artikel yang anda mahu, dan selepas itu ikut langkah yang disediakan di halaman tersebut, Google scholar ni bagus untuk pelajar baru. Adalah penting untuk kita tahu apa yang sudah di tulis di dalam bidang kita. Supaya penyelidikan kita tidak sama seperti yang telah di buat orang lain.

Memangla kita akan rasa semak juga bila google scholar ni sibuk dok hantar update setiap masa bila ada benda baru di dalam bidang kita. But trust me, ianya penting untuk di simpan dan di baca.

No comments:

Post a Comment