Buku PhD

Saturday, May 7, 2016

what is inside your PC

Kadang-kadang bila aku cari satu file yang nak guna, aku terjumpa dengan file yang dah lama tak di access, aku pun selalu terlupa nak baca artikel yang dah lama aku download sebab ada juga artikel yang aku terlepas pandang. Maknanya aku tak senaraikan kat dalam folder yang perlu dibaca.

Selalunya selepas download satu-satu artikel aku akan save kat software Mendeley, dan taip masuk ke dalam excel format senarai untuk di baca, biasanya aku akan letak tarikh di download dan tarikh yang sepatutnya aku baca. Biasanya yang aku terlupa nak baca ialah E-book, jadi untuk mengelakkan aku lupa nak baca, aku masukkan juga E-book tu kat dalam senarai jurnal yang wajib aku baca, cuma aku tak letak tarikh bila sepatutnya aku baca.


No comments:

Post a Comment